į pradžią   |   turinys   |   susisiekite  
Šiaurietiškasis ėjimas

Kas tai?

Ėjimas – natūralus, įprastas žmogaus judėjimo būdas. Šiaurietškasis ėjimas  - efektyvus mankštos, treniruotės, reabilitacijos ir laisvalaikio leidimo būdas, nereikalaujantis ypatingo inventoriaus ir pasiruošimo, tinkantis tiek dideliam, tiek mažam. Specialių lazdų pagalba ir tempimo, spaudimo judesiais sukuriamas didesnis pasipriešinimas nei paprastai vaikščiojant, taip į darbą įtraukiami viršutinės kūno dalies raumenys, nuimamas krūvis nuo sąnarių. Vaikščiojant gamtoje bent trumpam užmirštami rūpesčiai, susitelkimas į kūno darbą išlaisvina nuo nereikalingų minčių, įtampos. Visa tai padeda išvengti rimtų sveikatos problemų.

 

 

 

 


Istorija

Ėjimas su lazdomis, kaip sporto idėja, kilo jau 1930 m. profesionalių slidininkų, biatlonininkų vasarų treniruočių stovyklose. Tačiau šiaurietiškojo ėjimo technikos atsiradimo pradžia laikoma 1996 m. Du Suomijos doktorantai apgynė disertaciją tema „Vaikščiojimas su lazdomis“. Joje aprašoma slidinėjimo metodika kombinuota su specialiai sukurta kūno tempimo pratimų sistema, kuri daug efektyviau nei paprastas ėjimas treniruoja visus raumenis. 1997 m. šis išradimas buvo pristatytas sporto ir laisvalaikio srityje. Tuomet pirmą kartą panaudotas ir Šiaurietiškojo ėjimo (Nordic walking) terminas, pradėtos gaminti specialios lazdos. Ėjimo su lazdomis būdas iš Suomijos paplito visoje Skandinavijoje, vėliau – Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje.

 


Nauda

  • tinka įvairaus amžiaus žmonėms, bet kokiu oru ir bet kuriuo metų laiku;
  • einant gerai įvaldyta technika galima panaudoti iki 90 proc. raumenų (dirba ne tik kojų, bet ir viršutiniai kūno raumenys), ugdoma taisyklinga laikysena;
  • padeda mažinti kūno masę, gerina medžiagų apykaitą. Vaikštant su lazdomis sudeginama 20-50 % daugiau kalorijų per valandą nei einant be lazdų;
  • sistemingos treniruotės gerina fizinį pajėgumą, ypač ištvermę, judesių koordinaciją;
  • dėl moksliškai pagrįstos, kaulus bei sąnarius saugančios ir stiprinančios technikos, treniruočių gamtoje, šiaurietiškasis ėjimas yra puiki reabilitacinė priemonė gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo ir sąnarių ligas, osteoporozę. Ėjimas su lazdomis, skirtingai nei bėgimas, nuima dalį krūvio tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami rankų mostai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis;
  • tai malonus laisvalaikio praleidimo būdas gryname ore, padedantis atsikratyti emocinės ir protinio darbo įtampos;